Писмо от ЧЕЗ

Не ми се щеше да пускам цял БЛОГ по въпроса, обаче вече цял ден отговарям на писма на потребители на ЧЕЗ, на които също им е писнало от това или онова. Всеки от тях има свои болки/идеи, така че е по-добре да се виждат от всички. Затова – по-добре да ги пускаме тук.

Поводът е конкретен – вчера, 16.10.2007 от адрес zaklienta@cez.bg беше изпратено писмо, в което компанията уведомява своите абонати за промяна в банковите си сметки. В което няма нищо лошо освен факта, че получателите на писмото бяха около 850 на брой и всички адреси бяха сложени в полето To: на Outlook Express – програмата която служителят е ползвал за да изпрати писмото.

В резултат на това, аз а и всеки друг от получателите може да види имейл адресите на всички останали.

Аз никога не съм давал съгласието си на ЧЕЗ да разпространява моя имейл, въпреки че той не е тайна. Предполагайки че повечето от останалите получатели също не са – реших да им изпратя по едно писмо за да видя как ще реагират.

Оказа се, че повечето получатели също негодуват от това безобразие.

Копие от мненията на тези които ми писаха пускам тук.

Аз от своя страна уведомих БНАП (Българска Асоциация на Потребителите), самите ЧЕЗ, както и г-н Николай Младенов, член на комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите към Европарламента (дано не съм сбъркал титлите 🙂 ).

Засега, отклик получавам само от последния, комуто изпратих копие от писмото на ЧЕЗ. В интерес на истината, човекът отговори на момента. Мен ако питате – и това не е малко…

Всеки, който мисли че това е дребен проблем може да не чете тук.

На останалите – чувствайте се добре дошли да коментирате.

22 коментара to “Писмо от ЧЕЗ”

  1. Yulia Tzvetkova Says:

    Казусът е директно за Комисията за защита на личните данни и тйа мозе да издаде официално предписание на CEZ да преустанови практиката.

  2. Azzurra Says:

    Не разбрах какъв е отговора на г-н Николай Младенов, член на комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите към Европарламента?

  3. Весела Минкова Says:

    Явно ЧЕЗ не искат да се съобразяват с правата на потребителите си. Все още се имат за велики монополисти. Явно и това трябва насила да правят. Няма проблем! Като почнем един по един да завеждаме дела, ще се съобразят.

  4. hanoika Says:

    Вчера случайно разбирам, че съм предвидена за изключване до края на седмицата – докато звъня да питам защо на получавам бележка.
    Казват, че аз съм виновна – трябва да следя новия краен срок от бележката за предишния месец! Ами ако не искам да им пазя всичките хартийки?
    После мъжът ми плаща, а няколко часа по-късно аз решавам да проверя в някаква каса дали е платил – отговор НЕ – и аз също плащам. Вечерта всеки един от двамата си има по една бележка за платена сума. Супер !
    Днес вместо да си върша обичайните неща, аз ще издирвам отговор дали ще ги черпя ли или не?

  5. Vesselina Todorova Says:

    Аз лично си мисля, че някоя от държавните институции трябва да погледне сериозно на този „малък“ проблем, както и цялото отношение на служителите на ЧЕЗ към своите клиенти, което е меко казано лошо. поради факта че хората нямат избор и трябва да ги търпят

  6. Кристияна Болтендал Says:

    Аз мисля, че държавните институции и техните производни трябва да спрат да наемат хора от програмите за ментално обременени, за които работата с компютър представлява първосигнално „цъквам тук“ и после „цъквам там“ и готово. Трябва да бъдат ограмотявани поне на някакво средно ниво, за да заслужта правото да получават заплатки срещу седене на едно столче по цял ден без да ни късат нервите с бруталната си неграмотност.
    Дано го прочете някой от ЧЕЗ, че иначе постовете ни тук си остават само с терапевтична стойност.

  7. Svetla Yordanova Says:

    Предвиждайки евентуалните проблеми, аз използвах един от e-mail ми за кореспонденция с ЧЕЗ (и слава богу, че не е служебен), защото ето до какво може да доведе незнанието или безотговорността на някой. Съветвам Ви да имате по един e-mail специално за кореспонденция с ЧЕЗ, Топлофикация и Софийска вода.
    Поздрави на всички „колеги“ и аз Ви подкрепям.

  8. Ventsyslav Vassilev Says:

    @Azzura:
    Човекът вчера научи и обеща, че ще провери какво може да се предприеме. Нека му дадем време. Той поне прояви ангажираност повече отколкото се надявах.

  9. Деница Александрова Says:

    На мен също ми се наложи да проведа кореспонденция с ЧЕЗ и ето какво се получи. Явно ЧЕЗ не се интересуват и не зачитат правата на потребителите си, което не говори никак добре за тях.

  10. Yordan Says:

    Здравейте Потребители,

    Явно и в ЧЕЗ имат проблеми с квалификацията на персонала защото освен вчерашния пореден гаф се допускат и много други. Предполагам че повечето електропотребители от София са имали проблеми със сметките. По-долу прилагам писмото което писах до дружеството и „празният от съществена информация“ отговор който ми беше изпратен. За съжалени ще трябва да си ги търпиме тъй като друга алтернатива на електрически доставчик няма.
    Да живей демокрацията и свободния икономически пазар без конкуренция. УРА.

    Zdraveite,

    Kraino sam nedovolen ot Va6eto drujestvo.

    V4era, 10.09.2007g, v 15:30 otidox da si platia toka na kasa v kv. Lozenec. Kasierkata mi otgovori 4e ne mi e izleznala smetkata i niamam zadaljenia. Prez denia mi e do6la faktura v koiato e upomenato 4e dalja 20,46 lv bez da se spomenavat zadaljenia ot minal period.
    Dnes (11.09.2007) v 10:45 otidox v sa6tata kasa v Lozenec i mi kazaxa 4e osven gorespomenatata smetka dalja o6te 7,06lv za minal period.
    E pitam Vi – kade, kak i po kakav na4in moga da razbera kakvi sa mi zadaljeniata? Tolkova li e trudno da se pi6e vav izvestieto razmera za daljimata suma ot minal period. Koi obu4ava slujitelite Vi na tel 07 000 100 10 i za6to ne mogat da mi dadat smislen i pone „Zadovolitelen“ otgovor? Kak da sam siguren 4e zanapred niama da se povtori sxemata sas „Spirame smetkite na klienta i ako toi ne si otgatne o plati – krac toka“?!? Taka li procedira drujestvo CEZ i v Europa (nakadeto uj sme se zapatili) ili tam ar6ina i kriteria „KLIENT“ e drug? Za6to triabva da pla6tam lixva varxu suma zaradi nekadarnosta i nekompetentnosta na niakoi si?!?!?
    Iskam da znam po kakav na4in moga da prediavia pretencii za nekorektnoto otno6enie, za6to triabva da pla6tam lixva bez da imam vina za tova i kak da sam siguren 4e situaciata niama da se povtori.

    Здравейте,

    Приемете нашите извинения за създаденото неудобство. Плащането на сметките Ви за консумирана ел. енергия за месец 07 и 08.2007г. е отразено на 11.09.2007г., като срока за плащане на фактурата за месец 07.2007г. е бил от 03.08.07г. до 20.08.07г., а сумата от 7,06лв. е платена на 11.09.2007г.

    В случай, че не заплатите сумата в посочения срок, след изтичане на срока се начисляват лихви за просрочени плащания съгласно чл. 48 от Общите условия на договорите за продажба на електрическа енергия на „ЧЕЗ Електро България” АД според който: потребител, който не изпълни задължението си за плащане в срок на дължимата сума за използвана електрическа енергия, дължи на продавача обезщетение за забава в размер на законната лихва за забава за всеки просрочен ден.

    Подробна информация за периода на отчитане на консумираната електрическа енергия и срока за заплащане може да намерите в:

    – фактурата за дължимата сума за изконсумирана електрическа енергия;

    – в касовата бележка за предходното извършено в брой плащане на сметката за електрическа енергия в каса на дружеството или на нашите партньори Easypay или Български пощи;

  11. NADIA FILIPOVA Says:

    ZDRAVEJTE!

    NIE GLUHI POISKAME POVE4E INFORMACJATA S MAILA VAPROSI I OTGOVORI.ZASTOTO V BULGARIA MNOGO TRUDNO DA SE NAMERIM PREVODA4I JESTOMIMIKA ZA GLUHI HORA.I SASTO TRUDNO DA SVARZVAM S TELEFONA ZASTOTO NE 4UVAME DOBRE.NJAMA KOJ DA POMOGNAT ZA AD OBAJDAT .NO NADJAVAME SE TE STE UVAJAVAT AKO PO DOBRJAVAT NESTATA V BULGARIA NA GLUHITE HORA.
    S POZDRAV OT NADEJDA FILIPOVA

  12. Vesa Stanoeva Says:

    Drajte me v te4enie kakvo se e slu4ilo sled kato nadignahme glas.Blagodaria predvaritelno.

  13. Plamen Stanchev Says:

    Проблема с малоумното писмо е с две страни:

    1. 900 човека получават още 899 мейла, които ако някой иска може да продаде на някой мейл-лист и цял живот няма да се отървете от спам реклами за увеличаване на пениса и Виагра.

    2. За мене по обезпокояващо е възможността някой (въобще не е трудно) да изпрати на тези хора друг е-мейл от същия подател, но с други сметки примерно лични или такива, които лесно може да източи. 100 човека да се вържат по средно 100 лв. – 10 бинки лесно заработени. Тази информация трябва да е на видно място в сайта, а не да се праща апокрифно по е-мейлите

  14. Vesselina Todorova Says:

    Предоставям Ви писмото, което получих в отговор от ЧЕЗ след оплакването ми по повод писмото им:

    Уважаеми г-н/г-жо

    Бих искал лично от мое име и от името на ЧЕЗ България да Ви поднеса
    извинение за това, че поради грешка на наш служител на 16 октомври 2007 г.
    беше изпратено писмо до около 850 клиента, като всеки от тях можеше да
    види имейл адресите на останалите. Тъй като Вие сте един от тези клиенти
    още веднъж се извиняваме за случилото се.

    Този инцидент е в разрез с установените процедури на работа в ЧЕЗ. Бих
    искал да подчертая, че отговорният за грешката служител е санкциониран.

    Уверявам Ви, че съжаляваме за случая изключително много, тъй като този
    случай компрометира един от най-важните канали за пряка и лична
    комуникация с вас – нашите клиенти. Ето защо ЧЕЗ България ще предприеме
    всички необходими мерки, за да не допуска подобни грешки в бъдеще.

    С уважение,

    Николай Николов
    „Центрове за клиенти”
    ЧЕЗ България

  15. Соня Алексиева Says:

    И аз получих извинително писмо. Този път без списък на всички имейли до които се изпраща.

  16. Maya Says:

    Е, господин Василев, извиниха се. Предполагам, че вече са „пичове“ при това не са жени:) За мен лично нещата не са много променени ( извиняват се за това, че са ми публикували адраса, но ако става въпрос за сметката ми, тогава е друго:))

  17. Petia K. Says:

    emiii shte se setqt nai nakraq da se izvinqt, no tova nqmashe da stane ako nqkoi hora kato g-n Vasilev ne bqha podeli iniciativa (v tazi vryzka – evalata na g-n Vasilev)! vse pak trqbvashe da se pusne edna jalba do Komisiqta po zashtita na lichnite danni, za da im e za urok…i ne samo na CEZ!!!! Vqrvam, che vseki edin grajdanin na Bulgaria trqbva da si znae pravata i da se bori za tqh!!!!

  18. Савина Бончева Says:

    Да поне се извиниха – все е по-добре от нищо. макар че на практика извинение не би било достатъчно при груба злоупотреба с личните ни данни….
    те имат и още хиляди проблеми и неразбории както всички знаем…

  19. ceztito Says:

    @Maya
    Дали са пичове или не – оставям на всеки да прецени за себе си. Какво се е променило е също доста съмнително, обаче все е по-добре отколкото ако си бяхме кротували. Лично за себе си – не съжалявам за отделеното време.

  20. Петко Антонов Says:

    И аз получих извинителното писмо днес сутринта. Което си е постижение! Благодаря на хората, които се заеха да направят нещо по този въпрос и заради които постигнахме малка, но ценна победа – ИЗВИНЕНИЕ ОТ МОНОПОЛИСТ!
    Щях да бъда много доволен ако снощи към 21.30 часа в нашия вход не се беше случило следното:
    По неясни причини, но най-вероятно по вина на ЧЕЗ, напрежението в мрежата надвиши значително нормалните 220-230 V и телевизора изгърмя. Какво друго е изгоряло не знам, тъй като докато изляза тази сутрин нямах ток. Оказа се, че случката се е случила на доста други съкооператори. Изгорели са телевизори, хладилници, компютри. Целият вход мирише на бакелит.
    Моля за съвет какво да направя. Явно има смисъл да се занимавам, след като с дружни усилия постигнахме горното извинение.
    Благодаря предварително.

  21. ceztito Says:

    @Петко Антонов
    Вече написах в едно от съобщенията си, че изпратих запитване до г-н Николай Младенов от Европейската комисия за защита на потребителите.
    За да не публикувам тук неговия имейл, ще кажа само че можете да го намерите на сайта на Европарламента – http://www.europarl.europa.eu.

    Както вече казах – човекът прояви интерес и ако има резултат – аз ще съобщя тук за него. Междувременно – можете да му пишете и Вие с Вашия случай. Нямам нищо против да се заеме с него с приоритет спрямо случая с имейлите.

  22. Петко Антонов Says:

    Здравейте, хора
    Радвам се, че някои от вас отделиха от времето си и създадоха тази виртуална общност. Иначе аз лично щях само да псувам на ум ЧЕЗ.
    По повод гореописаната случка с напрежението в нашия вход писах на ЧЕЗ, на Федерацията на потребителите и на Евро-комисията за защита на потребителите. Честно казано и без това исках да си сменя телевизора, но за някои баби от входа това си е голяма драма. Съседката е разведена учителка с две деца и двама пенсионери в къщи. А не вярвам да могат да направят нещо и да защитят интереса си. Затова се заемам с проблема. Приемам съвети! Ще ви държа в течение какво става.

Вашият отговор на hanoika Отказ